Oldalak

2012. február 14.

Valentin napi szív alakú süti

Nem szeretem a Valentin napot, mert úgy gondolom, kicsit erőltetett. Kb 20 éve ünnepelik a magyarok is, nekem ez idő alatt nem sikerült megszoknom. Viszont úgy gondoltam, meglepem a férjem egy szívecskés sütivel, ha én meg nem kapok semmit, akkor az orra alá dörgölhetem:))) 2 éve már elkészítettem, szerencsére megtaláltam a szív alakú kiszúró formát és a receptet is. 

Nagyon mutatós, finom süti, csak a csokival bevonás kicsit időigényes. Jelenleg sül a tészta, addig is egy fotó 2010-ből:



Hozzávalók:

  • 20 dkg margarin
  • 20 dkg porcukor
  • 4 tojás
  • 15 dkg liszt
  • 1 ek kakaópor
  • 1 tk sütőpor

bevonáshoz: tortabevonó, díszítő cukorkák

A puha margarint, a porcukrot, a tojások sárgáját habosra keverjük, majd hozzáadjuk a kakaóporos, lisztes, sütőporos keveréket. A tojások fehérjét kemény habbá verjük és óvatosan beleforgatjuk az előző masszába. Vajazott, lisztezett nagyobb tepsiben 170 fokos hőlégkeveréses sütőben 18-20 percig sütjük. (nem légkeverésen 190 fok)

Miután kihűlt a tészta, szív alakú formával kiszúrjuk a sütiket. Gőz felett olvasztott étcsokival vonjuk be. (lehet hozzáadni kevéske vizet és margarint) Villát szúrunk bele és úgy mártogatjuk a csokiba, majd alufóliára tesszük. Amíg nem dermed meg rajta a csoki, dekoráljuk színes cukorkákkal.

2 megjegyzés:

süticookie írta...

Nagyon jó recept! egyszerű és finom, és télleg szinte kölcségtelen, ajánlom minenkinek :D

süticookie írta...

Nagyon jó recept! egyszerű és finom, és télleg szinte kölcségtelen, Ajánlom mindenkinek!:D

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | cheap international calls